Halaman

Sabtu, Julai 17, 2010

Rasionalisasi subsidi minyak tidak jejaskan PROTON

2010/07/16

KUALA LUMPUR: Langkah merasionalisasi subsidi minyak tidak akan menjejaskan pelan jangka masa panjang pengeluaran kereta PROTON, kata Pengarah Urusan Proton Holdings Bhd, Datuk Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir.

"Kemungkinan, pada tempoh jangka pendek, ia akan menjejaskan sedikit. Tetapi, pada tempoh jangka panjang, saya merasakan permintaan akan menyelaraskan keadaan secara sendiri dan tidak akan menjejaskan sasaran asal PROTON."
"Dalam keadaan sekarang, kereta berenjin kecil, bukan saja PROTON malah PERODUA juga akan mengambil kesempatan ini dengan mempromosikan kereta yang mampu digunakan oleh pelanggan," katanya

Sehubungan itu, Syed Zainal Abidin berkata, PROTON akan mempromosikan model Proton Saga BLM sebagai kenderaan yang jimat minyak kepada pengguna.

Beliau berkata demikian selepas majlis sumbangan sebuah Proton Exora kepada Yayasan Institut Jantung Negara (YIJN) hari ini.

Mengulas perancangan syarikat kereta Audi dan Toyota yang dikatakan akan membuat pemasangan kereta di Malaysia, beliau berpendapat bahawa rancangan itu tidak akan menjejaskan PROTON memandangkan kedua-dua syarikat itu kini lebih menumpukan kepada pasaran eksport. - Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails