Halaman

Khamis, Julai 15, 2010

Elaun ADUN Seri Serdang dipotong kerana hina Dewan



15/07/2010 7:26pm

SHAH ALAM 15 Julai - Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor hari ini meluluskan usul supaya elaun khas ADUN Seri Serdang, Datuk Mohamed Satim Diman dipotong sebanyak RM1,500 setelah didapati bersalah menghina dewan.

Keputusan itu diumumkan Speaker DUN, Teng Chang Kim setelah majoriti ADUN menyokong usul itu yang dikemukakan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada sesi perbahasan Bajet 2010 pada November tahun lepas.

Bercakap kepada pemberita selepas menghadiri sidang dewan hari ini, Teng berkata, keputusan itu dibuat ekoran kegagalan Mohamed Satim menghadiri sesi pendengaran Jawatankuasa Hak dan Kebebasan (JKHK) DUN.

Usul supaya beliau dirujuk kepada JKHK dikemukakan Abdul Khalid mengikut Peraturan Tetap 26 setelah didapati mengeluarkan kenyataan tidak sahih dan berasas terhadap Abdul Khalid pada sesi perbahasan Bajet 2010.

Pada sesi perbahasan itu, ADUN Barisan Nasional itu berkata, Khalid tidak berupaya membayar pinjaman Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB) berjumlah RM66.6 juta untuk membeli 200 juta (20 peratus) saham Kumpulan Guthrie Berhad pada tahun 1998. - Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails