Halaman

Khamis, Julai 15, 2010

Penganjur skim cepat kaya India dipercayai bersembunyi di Malaysia


2010/07/15

CHENNAI: Polis Tamil Nadu akan mendapatkan bantuan Interpol bagi mengesan seorang warga India yang dipercayai melarikan diri ke Malaysia sejak hampir 10 tahun lalu selepas melakukan penipuan berjumlah berjuta-juta ringgit melalui skim pelaburan haram.

Bahagian Kesalahan Kewangan (EOW) Tamil Nadu sedang memburu V Shanmugam selepas polis Bangalore menahan isterinya, Unamalai, 59, sejurus tiba dari Malaysia pada Isnin lalu.


Pasangan itu bersama anak lelaki mereka S Harshavardhan, menghilangkan diri sejak 1991 selepas Mahkamah Tinggi Madras mengenakan ikat jamin RM1 juta selepas mereka ditangkap dan dituduh menipu 46,000 pendeposit dalam skim pelaburan itu di Chennai.


"Kami memaklumkan kepada Interpol tentang mereka dan meletakkan notis "Orang Yang Dikehendaki" di semua lapangan terbang.


"Unamalai sering pulang ke India selepas melarikan diri ke Malaysia dan wanita ini berkata suaminya masih berada di Malaysia. Bagaimanapun, dia tidak pula menyatakan di mana anaknya berada," kata A Anarkali Begum, Timbalan Penguasa Polis EOW Tamil Nadu kepada Bernama.


Keluarga berkenaan menganjurkan skim cepat kaya dikenali sebagai Alwarpet Chit Funds yang menjanjikan pulangan tinggi bagi setiap pelaburan.


Bagaimanapun, syarikat itu yang dilaporkan mengutip hampir RM10 juta daripada pelabur tempatan, gagal melunaskan bayaran seperti yang dijanjikan.-Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails