Halaman

Khamis, Julai 15, 2010

Gurauan undang padah



KUALA PILAH - Kemeriahan perlawanan akhir Piala Dunia 2010 antara pasukan Sepanyol dan Belanda, baru-baru ini, dicemari dengan insiden seorang remaja lelaki menumbuk muka rakannya.

Insiden berkenaan bukan berlaku di sekitar lokasi perlawanan akhir iaitu Stadium Soccer City, Johannesburg, Afrika Selatan tetapi di sebuah sekolah berasrama penuh dekat sini, kira-kira jam 1 pagi, 12 Julai lalu.

Ketua Polis Daerah, Suprintendan Jaafar Baba berkata, pelajar Tingkatan Lima terbabit berang apabila pengurusan sekolah tidak meluluskan permohonannya untuk menonton siaran langsung perlawanan akhir Piala Dunia 2010.

“Pelajar terbabit kemudiannya diusik mangsa iaitu seorang pelajar lelaki Tingkatan Empat yang tinggal dalam bilik asrama sama berikutan kegagalannya menyaksikan babak pertemuan akhir antara Sepanyol dan Belanda,” katanya ketika mengesahkan kejadian itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD), dekat sini, semalam.

Jaafar berkata, gurauan itu mengundang padah apabila pelajar berkenaan tiba-tiba naik minyak dan berlaku pergaduhan kecil sebelum dia bertindak agresif menumbuk mangsa pada bahagian muka.

Menurutnya, tumbukan sekali itu mengakibatkan mangsa cedera pada bahagian hidung dan gigi.

"Sejurus selepas ditumbuk, mangsa membuat laporan kepada pengurus asrama sebelum dibawa ke Hospital Tuanku Ampuan Najihah di sini bagi menerima rawatan.

"Mangsa terpaksa ditahan di wad hospital sehingga petang keesokannya. Dia dan pihak sekolah membuat laporan di IPD sebaik sahaja ke­luar dari hospital,” katanya.

Menurutnya, pihak polis telah memanggil suspek untuk memberi keterangan, semalam.

"Suspek dilepaskan setelah keterangannya diambil bagi membantu siasatan di bawah Seksyen 325 Kanun Keseksaan," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails