Halaman

Rabu, Mac 03, 2010

Seks lebih 20 kali


HULU TERENGGANU – Tindakan pelajar perempuan berumur 15 tahun yang melakukan hubungan seks lebih 20 kali sejak November tahun lalu dengan teman lelakinya, bekas penagih dadah mengundang padah apabila dia kini disahkan mengandung 12 minggu.(Sinar harian)

Inilah padahnya apabila tidak mahu mengamalkan ajaran Islam. Dalam Islam adalah dilarang bagi perempuan dan lelaki yang bukan muhrim keluar berdua-duaan. Ini kerana banyak perkara buruk yang akan berlaku. Bergaul bebas antara satu sama lain bagi lelaki dan perempuan hukumnya haram dan berdosa. Jika dua lelaki dan perempuan itu berada ditempat yang sunyi, maka orang yang ketiga itu adalah syaitan. Ini telah disebut dalam hadis.

Sebagai ibu bapa pula hendaklah memantau dan memastikan anaknya itu tidak keluar bebas dengan seiapa sahaja teman lelaki walaupun pada siang harinya. Anak-anak perempuan hendaklah di kawal pergerakanya samada pergi ke sekolah atau kemana-mana sahaja. Ini adalah tanggungjawab bagi ibu bapa. Jangankan kerana sayang pada mereka, maka mereka bebas untuk kemana sahaja. Akibatnya akan terjadilah perkara yang menjijikan dan memalukan air muka ibu- bapa dengan kejadian seperti tersebut.

Anak-anak hendaklah dididik denga ajaran agama secara bersungguh-sungguh. Tahu mana satu halal dan haram. Tanamkan keimanan dan aqidah yang kuat dalam diri mereka agar sentiasa mentaati perintah Allah dan menjauhi laranganya. Inilah tanggujawab kedua ibu-bapa dalam kehidupan berkeluarga. Tidak ada alasan yang dapat diberikan apabila bertemu dengan Allah di akhirat kelak. Sama-samalah kita mengambil iktibar dari kejadian tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails