Halaman

Sabtu, Mac 27, 2010

Bayi baru lahir maut digonggong anjing



SHAH ALAM - Mayat seorang bayi yang masih belum dikenal pasti jantinanya ditemui dalam keadaan tangan hampir terputus akibat digonggong seekor anjing dalam kejadian di Jalan Padang Tembak berdekatan Lapangan Terbang Subang, di sini, petang, semalam. (Sinar Harian)

Masalah gejala pembuangan bayi nampaknya masih lagi berterusan. Baru-baru ini telah dipaparkan betapa ramainya bayi yang dilahirkan tanpa mempunyai bapa yang telah didaftarkan dan direkodkan oleh Jabatan Pendaftaran Negara. Inilah akibat dan kesanya apabila hukum Allah tidak ditegakkan dalam bernegara.

Apakah masih belum ada kesedaran dan keinsafan untuk kembali semua ke jalan Allah dalam kehidupan? Apakah kita masih tidak menyedari betapa banyaknya peringatan dari Allah untuk kita? Adakah kita ingin agar Allah memberi bala' sehingga semua penduduk dan negara kita dihancurkan seperti tsumani yang melanda beberapa tahun yang lalu? Takutlah kepada Allah dan mohonlah keampunan kepadanya dari segala kesalahan dan dosa yang telah dilakukan.

Moga-moga kita selamat dari bala bencana dan kemurkaan dari Tuhan Yang Maha Esa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails